Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer -->

01.05.2017.

Kako poboljsati zdravlje vaseg racunara/laptopa ?


Haaaaaaaaai *-*

Ges huz bek.

Daanas sam htela da sa vama podelim još jednu stvar koju volim više od sebe - KOMPJUTERE * - * 
Ljubav prema njima je počela još od 5. razreda negde, iako sam tad znala slabije engleski - snalazila sam se, sama tražila prevode pojedinih funkcija i jednostavno nisma prestala dok nisam znala svaku stvar na kompjuteru da pronađem, ugasim, očistim ... whatever.. 

I svee too  i dan danas traje, i znam da sigurno ima još nekih zaluđenika poput mene kojima bi život bio gotov da nemaju tu bezdušnu mašinu - a i onih koji bi želeli i da malo više prošire svoje znjanje o njima - odlučujem da napišem ovaj post :)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ako ste u poslednje vreme primetili da vam komp i nije u baš najboljem stanju kako je pre bio, ili da malo baguje ( zakucava ), ili jedostavno želite da ga malo osvežite i popravite celo stanje kompa - onda ćemo lepo početi od početka :)

Prvo, ima mnogo razloga zašto bi se kompjuter usporio, može biti previše smeća, previše iskorištene memorije, problem u kuleru ( zahteva otvaranje kućišta i ručno čišćenje kulera - ventilatora ) ili pak virusa koji ga usporavaju... A ako vam je kompjuter stariji od 10 godina ili ima jako zastarelu verziju Windowsa ili još gore one starije komponente - onda je bag normalna stvar koja mu se dešava :) Da ne pričam koliko je teško pronaći delove za njih ili ih spasiti... 

Dakle, faktori mogu biti unutrašnji ( sam program, aplikacije, smeće, virusi... ) i spoljašnji ( problemi sa delovima računara - može se rešiti kupovanjem ili zamenom komponenti koje su u kvaru )

Ubrzavanje i održavanje kompjutera u optimalnom stanju će mu doći kao vama popodnevna uživancija, vama će korisničko iskustvo biti bolje, a kompjuteru će se produžiti životni vek jer ne mora da crpi previše snage kako bi pokretao programe - što opet ide vama u korist... :)


1. Windows Perfomance Troubleshooter


Ovo je najosnovniji i najjednostavniji način jer vam bukvalno ne treba neki poseban program za instaliranje kako bi se čišćenje pokrenulo- Windows će to sam uraditi ...

Znači ovo je uglavnom namenjeno za one korisnike koji su primetili da im kompjuter počinje naglo usporavati ili neka malo veća promena u radu se desila - na slici vam piše kako ćete doći do Troubleshootera ( prvi zaokruženi pravougaonik )


2. Antivirus programi 


Hteli pročistiti komp ili ne - ANTIVIRUS JE OBAVEZAN .
Iako Windows ima sam u sebi ugraćen svoj Firewall, meni se on iskreno nikada nije sviđao toliko , savet je da ručno sa Interneta instalirate neki jak antivirus koji će automatski  zameniti Firewall.

Moj predlog je Avast ili AVG jer mi se čine realno kao najbolji u svom poslu - odbrana od  i uništavanje virusa ;)

Naravno da postoje virusi koji su programirani tako da zaobiđu svaki antivirus program, i njih ima, ali oni se uglavnom ne mogu nakačiti preko ' normalnog ' korišćenja Interenta, jer jendostavno ne bi se uspeli izboriti i sa Browserom i Firewallom i još Antivirusom, tako da njihovo guranje u kompjuter zahteva neko malo komplikovanije istraživanje... Opasne viruse mogu pokupiti oni koji opasno koriste Internet, tako da ste uglavnom sigurni osim ako ne blejite u slobodno vreme na Dark Webu i skidate sa njega sve što vam zapadne za oko haha :)

Uglavnom, da rezimiram jači antivirusi ( tipa avast i AVG ) se mogu izboriti sa 99% pretnji virusa vašem računaru :)


3. Čišćenje kulera i same matične ploče

 

Prošle godine, negde u leto, kompjuter mi se počeo znatno usporavati i posle svakih 30-ak minuta restartovati, što je naravno problem jer se nikad nije znalo šta sam u to vreme radila i ponovnim pokretanjem sve  što uradim u nekom programu a ne stignem da sačuvam pre automatskog i naglog restartovanja jednostavno nestane... Tako sam jednom kucala u Wordu tati nešto za posao - malo duži tekst jer je njega mrzelo a meni je stvarno trebalo 300 dinara za to veče jer bože moj ko još ne ide napolje svako veče leti hahah, i eto morala sam se ponuditi da mu prekucam to... I tako ja krenem i 20-ak minuta kucam kao manijak.. Kad ono odjednom restarting.... 

Mislim da sam tad izgubila 80% živaca koje sam imala ...
Prvo sam pomislila da je komp na umiranju i da je vreme za novi.... A onda skontam da ga imam realno 4 godine i da mu nije ništa... Onda krenem da ga čistim od smeća, pregledam viruse, jer svašta vam u tom trenutku prođe kroz glavu, da nisma slučajno nešto ubacila u njega pa me virus sad uništava ili šta... I onda odlučim da ja ručno pokrenem kompjuter... i približila sam se ka kućištu kako bih čula da li ima nekih čudnih zvukova unutar njega pošto očigledno u samom sistemu nema ništa - čist kao suza... I onda sam čula takvo zujanje kulera kao bager da prolazi kroz moje uši ... I odmah sam ga isključila iz struje, otvorila kućište... Došlo je dotle da nisi znao je l' ono kuler ili kesa od usisivača koliko je prašine bilo... I onda shvatim da ga zapravo nisam čistila 2 godine... Uzmem ja brzo četkicu i polako očistim svu prašinu sa cele matične ploče i vratim kućište kako je bilo.... 

Od tad restartovanju ni traga... Možda je malo duži tekst ali eto ako se nađete u istoj situaciji da znate šta vam je činiti... Znači,  funkcija kulera je da hladi procesor i drži optimalnu temperturu, svaka veća temperatura bi dovela do zapaljenja ili jenodstavno 'umiranja ' procesora pa je sistem u odbrani toga odlučio da ga restartuje i to će uraditi svaki put kada temperatura bude sve bliža toj granici... Tako da, kuler bi se trebao čistiti što češće :) 


4. Resetovanje kompjutera 


Windows 7 koliko ja mislim nema tu opciju ( ispravite me ako gresim )

Ali Windows 8 i 10  imaju koliko znam, znači ovom savršenom opcijom imate mogućnost da vratite Windows na sami početak i što se tiče podešavanja i aplikacija i svega...



 Onda ćete imati dve opcije ( to je pra slika koja je postavljena ) Da zadržite svoje lične stvari kao što su folderi,slike,muzika, ali aplikacije se sve brišu ( osim onih koje  su u okvriu Windowsa )
ili da se sve izbriše uključujući i lične stvari :)

Ovo je odlična opcija ( mislim na celu opciju reinstaliranja ) jer će i ubrzati kompjuter a i očistiti ga od svega što ga usporava a samim tim u paketu i stiže ' nova boca zdravlja ' za vaš kompjuter :=)





I to je uglavnom to za ovaj post - ako biste želeli još ovakvih postova i ako vam se sviđaju, javite mi, jer iskreno obožvam Tech svet i pravo mi je zadovoljstvo pisati ovakve postove :) Tako daa, na vama je :) <3 


U N T I L    N E X T    T I M E 



B    O    O   M    Y  



37 коментара:

  1. Анониман1.5.17. 16:05

    JEL TE TO RADE UCIO HEHE(NIJE ANASTASIA)

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман1.5.17. 16:06

    ZVACU 555-333(OPET NIJE ANASTASIJA

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemoj !11!!!1!
      Dobro osobo koja nisi Anastasija...

      Избриши
  3. Hvala ti puno. Mislim da ce mi ovi savjeti stvarno biti od pomoci 😊
    Definitivno mi nema nista gore nego kada pisem nesto, kao i ti tati, pa mi se izgasi, samo, srecom, kod mene se sve vrai kako je i bilo prije gasenja 😊

    MMara

    ОдговориИзбриши
  4. Dragana moja, sjajan post! Zaista se uvek obradujem kada vidim da neka blogerka odluci da svoje znanje nesebicno podeli sa nama! Veliko hvala na ovim informacijama, post je veoma edukativan i verujem da ce mnogima koristiti. Sjajno je napisan, predivno objasnjeno!

    Visit my blog, HERE

    ОдговориИзбриши
  5. Sjajno.... ozbiljno.
    Moj tata je profesor u mašinskoj školi tako da imam velikih dodira sa kompjuterima i elektronskim spravicama. Ja takođe učim i programiranje robota preko njega i zaista ih obožavam. A hvala ti puno za savete. Mnogo ce olakšati pos'o ;) ♡♡

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aaaaa pa to je divno coveceee *---*
      Hvalaaa tii 💙💙💙🙏

      Избриши
  6. Ovo je jedan veoma kvalitetan i koristan post koji će svima nama koristiti. Hvala što si podelila ovo sa nama. :)
    PS: Zapratila sam te, nadam se da ćeš uzvratiti. :)

    The Fashion Spell | Instagram

    ОдговориИзбриши
  7. ovo je bio odličan post, mislim da će većini ljudi koje ga pročitaju koristiti. Više-manje sam ovo sve znala jer sam imala iskustvo dva puta kad mi se laptop zarazio virusom pa sam skidala antivirusne programe i dizala paniku dok se nisam uvjerila da je sve opet uredu haha. Super mi je vidjeti da netko ima ovako nesvakidašnju temu na svome blogu, učlanila sam ti se u blog i jedva čekam pratiti dalje! :D
    Ako stigneš baci pogled na moj blog i novi post
    -Sara

    vremenskiputnik.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Hello ! just an invitation to join us on "Directory Blogspot" to make your blog in 200 Countries
    Register in comments: blog name; blog address; and country
    All entries will receive awards for your blog
    cordially
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Hello ! just an invitation to join for the community
    https://plus.google.com/u/0/communities/109662684129677096983

    ОдговориИзбриши
  9. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  10. Upravo si me detaljno opisala rečima "...i znam da sigurno ima još nekih zaluđenika poput mene kojima bi život bio gotov da nemaju tu bezdušnu mašinu..." :D Sve od ovoga sam znala, ali verujem da je jako koristan post za one koji nisu. Imam još malo 14 godina i kompjuter koristim od rođenja, samim tim, moj život bez njega je nezamisliv!

    https://anasbloggerlife.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  11. Nice post and tips dear :D This kind of posts are super useful :D

    New GFC follower :D Hope you can follow me back <3

    NEW OUTFIT POST | How Important is Your DREAM?
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ОдговориИзбриши
  12. Ovaj post je definitivno odgovor na sva moja pitanja...Super post!
    Nadam se da ces pogledati post na mom blogu,poslije dugo vremena.

    youcantouchtheskybynina.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Odlican post draga. I ja takodje obozavam kompjutere, ali posebno apple. Njima cak ne treba ni antivirus. Stvarno sam uzivala citajuci ovaj post i jako mi se dopala ideja <3

    ОдговориИзбриши
  14. Hi dear, I'm following your nice blog. Can you follow mine? Thanks😊
    http://inecommercialeout.blogspot.co.uk

    ОдговориИзбриши
  15. Odlican post!
    Pratim te :)
    cleopatrassecret.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  16. Divan post draga <3
    Pogledaj moj blog . Pišem o fashion,beauty i lifestyle temama .Bilo bi mi drago da zapratimo jedna drugu i uživamo u novim postovima ♥

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  17. Skroz te razumem sto se tice ljubavi prema ovim malim pametnjakovicima :D Bas sam u pravo vreme naisla na ovaj post, jer mi kompjuter od skoro bas baguje, tako da si ti moj spasitelj hahaha :D Stvarno se vidi sa koliko ljubavi si ti napisala sve ovo, sto je jako videti. Evo sad si me navela na razmisljanje sta bih ja radila da nema kompjutera i dosla sam do zakljucka da je bolje da ne razmisljam o tome, jer bih verovatno crkla od dosade XD Svi saveti su bas originalni, stvarno svaka cast <3 <3 <3

    www.neramisic.blogspot.com

    ОдговориИзбриши

Thanks for stopping by ❤✌